Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

3ds max gamma correction, ο γραμμικός τρόπος

Η κάθε οθόνη Η/Υ έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές της διορθώσεις κατά την εμφάνιση των εικόνων. Αυτό δημιουργεί προβλήματα καθώς μια εικόνα μπορεί να εμφανίζεται τελείως διαφορετική από οθόνη σε οθόνη. Μπορεί να βγαίνει σκοτεινή ή ξεθωριασμένη επηρεασμένη από τις διορθώσεις της καμπύλης gamma. Η λύση είναι να δουλέψουμε χωρίς αυτή τη διόρθωση απευθείας σε γραμμικό περιβάλλον...

Επιλέγουμε customize-preferences-gamma and lut και enable gamma and lut correction. Αλλάζοντας τις τιμές του gamma μεταβάλλεται το ενδεικτικό τετραγωνάκι που γίνεται μαύρο ή άσπρο ανάλογα με την επιλεγμένη τιμή.




Όταν πετύχουμε την ίδια απόχρωση με το πλαίσιό του, η τιμή gamma που αναγράφεται είναι αυτή της οθόνης μας. Συνήθως οι τιμές κυμαίνονται από 1.8 έως 2.5 ανάλογα με την οθόνη. Επιλέγουμε τα δύο check box στο materials and colors, και για την διαχείριση των input/output bitmap files μπορούμε να θέσουμε την τιμή gamma που βρήκαμε.

Για την εισαγωγή στο max μιας εικόνα μπορούμε να διαλέξουμε αν θα χρησιμοποιήσουμε το gamma της εικόνας, το gamma που ορίσαμε στις ρυθμίσεις του max, ή κάποιο άλλο gamma, αυτές οι τρεις δυνατότητες εμφανίζονται στο μενού της εισαγωγής bitmap:


Για την εξαγωγή εικόνας αν έχουμε θέσει output gamma 1.0 πρέπει να την αποθηκεύσουμε ως .exr αρχείο το οποίο δεν χρειάζεται διόρθωση. Αν σώσουμε σε άλλο τύπο χωρίς να εφαρμόσουμε διόρθωση (π.χ. διόρθωση του gamma μέσω του vray frame buffer) η εικόνα θα βγει σκοτεινή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου